Monday, November 12, 2018

BBM3410/18: Gula Ketuk

Hai gais...

Hari ni aku nak cerita tentang gula ketuk.

Mesti korang tak pernah dengar dan tahu pasal gula ketuk ni kan.

Aku pun pertama kali tengok gula ketuk ni dakat ioi. Jakun jugak aku masa tu. Tu pun sebab aku tertarik dengan bunyi ketukan yang kuat tu.

Aku ingatkan ioi tengah buat ubah suai ke apa ke masa tu. Rupanya sorang amoi cantik tengah ketuk gula.

Tulah pertama kali aku tengok dan dapat rasa gula ketuk. Sedap jugak rasa dia. Rasa dia tak terlalu manis rasa manis-manis buah je.

Aku cadangkan pada yang tak pernah cuba nanti korang cubalah. Boleh dikatakan gula ketuk ni makanan yang unik lah bagi aku.

Tak menyesal aku cuba.




1 comment:

BBM3410/18: Facebook

Assalammualaikum dan salam sejahtera... Siap update gambar dengan Prof tercantik di laman Facebook saya... Hihi Gambar de...